אודות המכון

המכון לחקר הקמעונאות נוסד על ידי ד"ר יחזקאל גור מזרחי (PHD במנהל עסקים) בסוף שנות התשעים. במהלך השנים התמקצעה החברה בתחום הקמעונאי בישראל - הקימה, ניהלה, עיצבה ומלווה עד היום עשרות עסקים. בעשרים השנים האחרונות פיתח גור מזרחי רשתות קמעונאיות רבות, תוך מחקר ולימוד תחום התנהגות הצרכנים.

המכון לחקר הקמעונאות שם לעצמו למטרה להטמיע את תחום המחקר המדעי בכל בית עסק, קטן או גדול, ככלי למתן פתרונות ניהוליים ושיווקיים, ולהוביל את התחום במקצועיות, דיוק ואמינות מקסימליים.
המכון עובד תחת תקנים ושיטות עבודה בינלאומיות ללא פשרות ומעניק ללקוחותיו פתרונות רחבים בכל הקשור בפיתוח שיווקי, אסטרטגי, עיצובי, תדמיתי, תפעולי ולוגיסטי ובבניית מודלים עסקיים מתקדמים בתחום הקמעונאי. כל זאת נעשה תוך התאמת מודלים ובניית תכנית אישית על פי הצורך.

יותר מ-45,000 בתי עסק נסגרים בישראל בכל שנה, ומספר זה הולך וגדל מסיבות שנעוצות בעיקרן בחוסר תכנון מקדים ובניהול כושל. אחוז לא מבוטל מהעסקים הללו לא היה נפתח מלכתחילה – לפחות לא באותו הפורמט - אם בעליהם היו מבצעים מחקר ותכנון מקדים נכון.

כחלק מעבודתנו אנחנו חוקרים את הסיבות לכישלונם של אותם עסקים, כאשר מטרתנו העיקרית היא להוביל יזמים ועסקים להצלחה. לאור זאת, פיתחנו מספר מודלים עסקיים וסטטיסטיים לניתוח כדאיות לעסק חדש ופתרונות לעסקים קיימים, בין אם הם בצמיחה או בשלבי גסיסה, תוך צמצום רמת הסיכון העסקי וחשיפת התמונה הכוללת.
במסגרת עבודתנו אנו מנסים לחזות את העתיד העסקי של בית העסק ומעניקים פתרונות וכלים להתמודדות בכל מצב נתון. כמו כן, כלי המחקר שברשותנו משמשים יזמים ומנהלי חברות בכדי לקבל החלטות עסקיות נכונות.
עבור כל לקוח נבנה מחקר בהתאמה אישית לפי צרכיו, במטרה להגיע לתשובות מדויקות ככל האפשר ולמנוע קבלת החלטות שגויות. המחקרים המדעיים אותם אנחנו עורכים מספקים פתרונות ותשקיפי תחזיות עסקיות ליזמים ומעניקים כלים עבור מנהלי שיווק, מנכ"לים ודירקטוריונים מהתחום הקמעונאי לקבלת ערך סטטיסטי נוסף טרם קבלת החלטות.

שתפו: